Blåbärsmuffins, de godaste hittills?

Charlotte som bloggar under rubriken Hit och dit och tillbaka igen skrev för en tid sen om de godaste blåbärsmuffinsen. För att jag har ganska stor förtroende för hennes bakningsskills, testade jag ännu det här blåbärsmuffinsreceptet. Har nämligen testat redan ett antal sådana.

De såg goda ut.


Receptet var kort och enkel (ni hittar det alltså här). Jag hade alla ingredienser hemma (utom vaniljkvargen, men om svenskarna kan tuna den av kesella, jag måste kunna tuna den av vanlig kvarg och vaniljsocker). Nånstans gick det anyways tokigt, som det brukar då jag bakar, och deget räckte inte till 12 muffinsar, det blev bara 10. Och int ser de ju likadana ut heller, eller vad säger ni?


Goda var de, enkla att baka, och de finns ännu 8 stycken kvar så vi kan snart fira den treåriga dottern med muffinskalas! Hip hip hurra´ för Dottern ida´!

2 kommenttia:

Charlotte Vainio kirjoitti...

Jag måste ju fråga om du har varmluftsugn. För det ser ut som det skulle kunna vara skillnaden. Tur att det blev gott i alla fall!

Kolmen koplan mama kirjoitti...

Nä, helt vanlig perus du vet ;) vanlig basic. Men, jag kanske har lösningen! Jag köpte en sån dän form med 12 muffinshål. Och tadaa, de ser åtminstone ut som muffinsar! (och jag tunade recepte, ett inlägg på kommande senare idag! Tänkte börja en muffinsutmaning, du måst komma med ;) )